Dag 3

Dag 2 San Francisco Dag 4 San Francisco – Mammoth Lakes

14 augustus 2017 – San Francisco

Na een best goede nacht allemaal rond 7 uur wakker geworden. Wel af en toe wakker geweest, maar toch iedereen goed geslapen. Rustig aan gedaan vanmorgen. Douchen en daarna rond 10 uur de deur uit voor ontbijt. Dat hebben we bij de Subway gedaan. Toen op pad richting BlazingSaddles bij Fisherman’s Wharf. Daarvoor zijn we via Hyde street gelopen. Daar komt ook de Calble-Car langs. Maar die loopt hier natuurlijk omdat de straat best steil omhoog loopt. En dat moesten wij ook op dus. Uiteindelijk kom je boven aan Lombard Street uit. Wat een toeristen daar. Maar van boven naar beneden kijken is net echt leuk. Daarom maar snel naar beneden. Nog steiler dan omhoog.

Bij BlazingSaddles werden we op een typisch Amerikaanse manier ontvangen. Zo lekker overdreven. Maar dat weet je ook eigenlijk wel.Na wel 15 meter proefrijden binnen ben je geslaagd en mag je de weg op.

We vertrekken langs het water richting de Golden Gate Bridge. Helaas niet zulk mooi weer vandaag. Daarom geen mooi uitzicht op de brug. Maar we komen steeds dichterbij. En de brug wordt ook steeds beter zichtbaar.

Net voor de brug nog even wat warms drinken bij ‘The Warming Hut’ Daarna weer verder. Nu steil omhoog!

We nemen de oostkant van de brug. Het is goed uitkijken want er gaan fietsers en wandelaars twee kanten op. En genoeg toeristen lopen gewoon kris-kras over het pad.

Een tijdje later hebben we de overkant bereikt.

Hierna gaan we omlaag naar Sausalito. Het gaat hier weer steil omlaag. En dat het niet ongevaarlijk is blijkt wel. Er is een fietser onderuit gegaan en hij ziet er flink gewond uit.

We rijden verder naar Sausalito en parkeren onze fietsen. We lopen wat rond, kijken in een paar winkels en gaan eten bij Napa Valley Burger Co.

Daarna halen we onze fietsen weer op en gaan richting de ferry. Net op tijd. Na ons mogen er nog twee in de rij en dan gaat de ketting er voor. Er kunnen er niet meer op. De tocht met de boot is leuk.

Nog enig zicht op de Golden Gate Bridge, en we varen dicht langs Alcatraz.

Als we weer in San Francisco zijn fietsen we terug naar BlazingSaddles. Als we aankomen worden we ontvangen alsof we de Tour de France gewonnen hebben.

Daarna lopen we nog even langs Fisherman’s Wharf. Leuk om te zien. Via de onderkant van Lombard Street lopen we terug naar ons hotel. LAter op de avond lopen we nog even naar China Town. Maar dat valt tegen.

Veel is al dicht en de Chinese lantaarns branden ook niet.

Daar hadden we meer van verwacht.

Via Union Square lopen we terug naar ons hotel. Waar we nog een take-away pizza opeten.