Dag 2

Dag 1 Amsterdam – San Francisco Dag 3 San Francisco

13 augustus 2017 – San Francisco

Rond 4.30 worden we wakker op de luchthaven van Toronto. En niet op onze hotelkamer in San Francico. Zo goed als kwaad als het kan proberen we ons wat op te frissen. Vervolgens gaan we de bagage afgeven. Gelukkig mogen we de lange rij laten voor wat het is en mogen we naar een paar andere  balies. Daar zijn we snel geholpen, maar moet onze gesealde bagage via de ovesized controlle om de sealing er op te laten zitten. Daarna naar de securiy check. Ook daar gaat het best snel. Alleen een vergeten flesje met water en een hobby schaartje worden nog gevonden. Het water wordt weggegooid en het schaartje mag gewoon mee?! Daarna moeten we naar de automatische paspoort controle. Maar we krijgen allemaal een kruis. Dat was te verwachten, dus nu in de rij voor een interview. Maar ook daar gaat het best snel. Als we aan de beurt zijn wordt er weinig gevraagd. Alleen of het de eerste keer is naar de USA. Voor Daan wel, voor Astrid en mij niet. Dus nog een vraag wanneer we zijn geweest. En aan het einde nog een vraag waarom Astrid naar Turkije is geweest en waar. Stelde niet veel voor dus. Nu vervolgens naar de gates. Na wat eten (4x panini +4x wat drinken) voor het grootst deel betaald met de vouchers van Air Canada gaan we echt naar de gate toe. Nog snel een souvenir gekocht (we hebben tenslotte overnacht in Canada) lopen we door.

Gelukkig kunnen we snel boarden en vliegen we met vlucht AC737 naar San Francisco. In een mooie nieuwe dreamliner Boeing 787-9. De vlucht verloopt soepel en al snel is San Francico in beeld. Op de luchthaven halen we snel de koffers op en lopen we naar de metro. Kaartjes kopen en instappen maar. Bij Powel Street stappen we uit. We staan gelijk bij het beginpunt van de Cable car. En wat staat daar een rij. Dat gaan wij niet doen als het zo is. Op naar het hotel. We lopen Powell Street omhoog en slaan linksaf naar Post Street. Ook daar lopen we omhoog! En dan eindelijk zijn we bij ons hotel. Dan allemaal eerst maar eens een douche nemen.

Als nieuwe mensen gaan we toch eindelijk op stap. Eerst Union Square.

Van daaruit willen we richting Pier 1 en dan door richting Pier 39. Onderweg nemen we bij de Starbucks wat te drinken en eten om de middag door te komen. Daan heeft inmiddels contact met een teamgenoot van de Waterpolo. Die zijn ook op reis in Amerika. En ook vandaag in San Francisco. Ze zitten maar op 300 meter en dus spreekt Daan met ze af. Grappig om dan buiten te staan met mensen die je ‘kent’.

Daarna lopen we door via Pier 1 naar Pier 39

Pier 1

Onderweg zien we ook Alcatraz liggen. Tijd voor een familie foto.

Bij Pier 39 liggen natuurlijk de zeeleeuwen.

En Pier 39 is niet toeristisch hoor.

Na lekker Mexicaans gegeten te hebben bij Mango’s Taqueria & Cantina  op Pier 39, weer lopend! terug naar ons hotel. Nog even televisie gekeken maar dan om 21 uur toch maar eens slapen op een normaal bed!

2 thoughts on “Dag 2

1. Fijn dat jullie nu echt aan je vakantie zijn begonnen! Heb jullie problemen gevolgd op het forum