Dag 13

Dag 12 Page Dag 14 Page – Grand – Canyon

24 augustus 2017 – Page

Vanmorgen rustig aan begonnen. Op het programma staan vandaag de ‘Horseshoe Bend’ en de ‘Glen Canyondam’ op het programma. We ontbijten in het hotel. In dit hotel zit een ontbijt inbegrepen. En het is een prima ontbijt. We pakken de koelbox in en vertrekken eerst naar de ‘Horseshoe Bend’. Een rit van 2,8 Mile (4,5 Kilometer) Daar komen we op de parkeerplaats aan. Het is flink druk maar er is nog een plekje te vinden. Vanaf de parkeerplaats is het ongeveer 15 – 20 minuten lopen. Heerlijk door het mulle zand. Gelukkig wonen we bij de kust en zijn wel wat gewend met de stranden en duinen. Bij de rand is het ook enorm druk. Vele mensen staan dichtbij de rand, dichterbij de rand, heel dichtbij erg dicht bij de rand. Ook Femke en Daan staan voor mijn gevoel heel dicht bij de rand. Maar er kan dan wel een mooie foto genomen worden.

Na enige tijd rond gehangen te hebben, hebben we het wel gezien. We nemen de zanderige route terug naar de parkeerplaats. We stappen in de auto en zetten snel de airco weer aan om af te koelen. Het volgende doel is de ‘Glen Canyondam’ We rijden terug richting Page en er ook voor bij. Net ten noorden van Page buigt de weg naar links en gaan we over de Colorado rivier en via de Glen Canyon Dam bridge naar de kant waar het informatiecentrum van de dam zich bevind. We parkeren de auto en gaan eerst het informatie in. We lopen daar rond langs alle informatie borden. Het is eigenlijk een wonder dat ze zo’n dam in die tijd (1956-1966) is gebouwd. Hierna lopen we richting de brug en lopen die tot de helft op. Onderweg foto’s maken van de dam. Gelukkig zitten er goede hekken aan de zijkant. Er af vallen is niet mogelijk. Gelukkig zitten er wel kleine gaten in het hek waardoor je toch foto’s kunt maken zonder last te hebben van het gaas van het hek. Halverwege steken we over en aan de andere kant kijken we de diepte in en zien de Colorado rivier stromen. Ook aan deze kant kunnen we weer foto’s nemen en dat doen we dan ook.

Na al dit mooie stappen we in de auto. We rijden terug in de richting waar we eergisteren vandaan kwamen. We willen de borden op de staatsgrens nog fotograferen.  Daar zijn we eergisteren te snel voorbij gereden. Het is nog verder dan we dachten maar uiteindelijk vinden we ze wel.

Na deze foto’s genomen te hebben rijden we terug naar Page waar we onze dagelijkse boodschappen doen. We besluiten om magnetron eten mee te nemen en vanavond op de kamer op te eten. Niet te ongezond. Kip en aardappelen in schil en met KNOFLOOK ook voor in de magnetron. Bij het hotel willen we gaan zwemmen. Maar daarvoor ga ik eerst met Daan nog even naar de Wallmart. ik heb een USB stik nodig waar ik mijn SD kaart in kan doen. Mijn SD kaart lezer van mijn laptop werkt bijna niet meer. Eenmaal in de Wallmart loop je tegen een probleem aan. Waar vind je zo’n klein onderdeel in zo’n enorme winkel. Na een halve marathon gelopen te hebben vinden we wat we nodig hebben. Ondertussen heeft Daan een Whatsapp van Astrid gekregen. Of we nog een klein balletje mee kunnen nemen voor in het zwembad. We vinden een schattige Nemo bal en nemen die ook mee. Ook moet er nog wat bestek komen voor het diner van vanavond. Maar daarna is het relax tijd. We duiken het zwembad in. Het is rustig in het zwembad. Maar het is ook nog vroeg in de middag. Astrid heeft inmiddels een was gedraaid. Maar een droger is niet beschikbaar. Daarom hangen we het wasgoed over het hek bij het zwembad, en ook wat op de niet bezetten ligstoelen. Wel was asociaal?! Maar het droogt wel lekker in de zon. We vermaken ons een aantal uur en tegen vijf/zes uur verlaten we het zwembad weer om even rustig op de kamer te relaxen. Als we honger krijgen warmen we het eten op in de magnetron. Langzaam komen de geuren van de kip en aardappelen de kamer in. Ze zullen morgen wel denken met de schoonmaak. Onze laatste dag in Page zit er al weer op. Morgen op pad naar de Grand Canyon.