Dag 9

Dag 8 Las Vegas Dag 10 Bryce Canyon

20 augustus 2017 – Las Vegas – Bryce Canyon

Vandaag pakken we alle spullen weer in. IJs in de koelbox. Drinken en eten erbij. En daarna met alle koffers en tassen de auto volgeladen. We checken uit bij het hotel en gaan op pad naar de Bryce Canyon.

Maar eerst naar de IHOP. We hebben besloten om daar te ontbijten. Maar op zondag morgen in Las Vegas zijn wij niet de enigen met dat idéé. Er staat een flinke rij te wachten. Als we aan de beurt zijn nemen we allemaal een ‘pancake’

Maar dat is ons toch een calorieënbom! We krijgen het niet op. Maar gelukkig kunnen we de restjes meenemen in een bakje. Hebben we nog wat voor onderweg. We tanken de auto nog even vol en gaan op pad. Eerst over de richting het noorden. In het begin een saai stuk snelweg.

Maar net voorbij Littlefield kom je in een mooi stuk. De Virgin rivier stroomt daar door de bergen. En je moet weer een aardig eind klimmen. Net voorbij Sint George verlaten we de snelweg en nemen we highway 9 richting het National Park Zion. Onderweg komen we langs Springdale. Een leuk plaatsje met veel overnachtingsplekken.

Natuurlijk voor het NP Zion.

We passeren de tol hokjes van het park en rijden het park in.

Met onze al eerder aangeschafte kaart mogen we snel doorrijden. We gaan weer snel bergopwaarts. Op een parkeerplaats stoppen we even om onze overgebleven pancake’s op te eten. Astrid en ik wisselen van plaats en ik zal het laatste stuk rijden. Vlak na de wissel komen we bij een tunnel. Omdat deze zo smal is moeten campers in het midden van de tunnel rijden. Daarom moeten we een aantal minuten wachten.

Als alle campers uit de tunnel zijn mogen we gaan. De tunnel is geheel onverlicht en pikkedonker. Het is maar goed dat ik nu rij. Astrid had haar zonnebril op sterkte op, en ziet nu niets meer. Maar gelukkig zit ze nu op de bijrijdersstoel.

Ook dit park is zeer mooi. Er zijn ook mooie tochten te lopen, maar helaas hebben we daar geen tijd voor.

Als we het park uit zijn rijden we verder naar Bryce Canyon. Rond 17.30 komen we daar aan. Astrid checkt ons in en we krijgen een huisje in het gebouw Lake View. En inderdaad heeft onze kamer uitzicht op het meer De kamer is prima en de badkamer is helemaal ruim. Maar het blijkt dat we een kamer voor gehandicapten is. Met een extra grote badkamer/wc. Verder is de kamer prima. Alleen wat gehorig. Als de mensen in de kamer boven ons rond lopen, bonkt dat bij ons ontzettend. Een ook de buren (fransen) zijn goed hoorbaar.

Omdat er hier een goede wasserette is doet Astrid nog 2 wassen en nog een ronde in de droger. Rond 20 uur lopen we naar het buffet restaurant. Er staat nog een flinke rij. Maar het loopt wel snel door. Rond half 9 zitten we aan tafel. We mogen van alles van het buffet kiezen. Er is genoeg keuze. Maar na 2x een bord vol verorberd te hebben zit iedereen vol. Er is nog net ruimte voor een toetje. Om 22 uur zijn we terug op de kamer. Ik werk mijn blog nog bij. (Loop steeds een paar dagen achter, en haal maar niet in) en daarna kijken we nog wat TV. Dan is het tijd om te slapen. Morgen op tijd op. Dan willen de de Bryce Canyon in. En in de middag komt er slecht weer. Dus willen we op tijd op pad.